Bernier en jaune et noir.

Discussion concernant tout ce qui touche de près ou de loin le porte-drapeau du soccer québécois ainsi que la Major League Soccer
Avatar de l’utilisateur
François
Champion national
Champion national
Messages : 4961
Inscription : 28 janvier 2003 1:00
Club préféré : Real Madrid
Localisation : Laval

Bernier en jaune et noir.

Message par François »

La première photo de Patrice Bernier en Norvège...

Image

http://www.moss-avis.no/apps/pbcs.dll/a ... 246&Ref=AR
En mann for MFK
Bernier scoret to mål og over- beviste offensivt


PEN I GULT: Patrice Bernier har ikke til hensikt å stå i skyggen til noen under sitt opphold i MFK. I går viste han stjernekvaliteter offensivt, og scoret også to mål.

Bestille Forstørre



(Moss U–Spydeberg 5–3) Hovedtrener Rune Tangen var fornøyd, assistenttrener Inge Nygård var fornøyd – og Patrice Bernier selv var ikke direkte skuffet, han heller. Og med to scoringer og småfinesser i drøssevis, er det vel egentlig ingen grunn til å henge med hodet etter det 23-åringen fra Canada viste.
KNUT-EIGIL NESSELQUIST ØYVIND ANDERSEN (foto)

ØSTFOLDHALLEN: – Det er en stund siden jeg har spilt kamp, men etter forholdene synes jeg det gikk greit. Men jeg er ikke godt nok trent til å spille for fullt i 90 minutter ennå, sa Patrice Bernier til Moss Avis etter gårsdagens kamp.
Det tok ham 23 minutter å putte ballen bak Spydebergs keeper til 1–0. Da hadde han misset på to gode muligheter tidligere.
– Vanligvis har jeg en playmaker-rolle, men det gjør mye for selvtilliten å score mål, så det var gøy. Og det var godt å være tilbake på fotballbanen, smilte Bernier.
Utholdenheten, eller mangelen på sådan, kom godt til syne utover i kampen – og Bernier ble mer og mer usynlig. Men han leverte likevel et godt førsteinntrykk i den offensive delen av spillet. Basisferdighetene var det ikke noe i veien med, og han mistet svært sjelden ballen. I tillegg krydret han med et lekent blikk og noen utsøkte frispillinger som nesten endte i scoring.
Defensivt var det verre. Og på den biten har Bernier mye å bevise i neste uke – både på trening og i de to kampene han antagelig kommer til å spille: Mot Kvik tirsdag og Ørn fredag.
– Jeg synes han var veldig positiv, flink med ballen og utrolig til å spille fri de andre. Han er helt klart en spennende mann, fastslo Rune Tangen, som lot assistenttrener Inge Nygård styre benken i går.
Og Nygård var også tilfreds med det han så av Bernier: – Han hadde godt blikk og glimrende basisferdigheter, så får vi heller se mer på duellspillet hans når han møter bedre motstand på trening. Han ble litt borte i andre omgang, men han har jo nettopp landet, smilte Nygård.
MFK lekte med Spydeberg før pause, og spilte ballbesittende og fornuftig. Mot slutten ble det tydeligvis for kjedelig for gutta i de bakre rekker, og sviktende konsentrasjon gjorde at Spydeberg pyntet på resultatet med to mål.
Foruten Berniers to mål, traff Anders Askheim vakkert med hodet, Amin Azgar sto for en av kampens prestasjoner da han dro seg innover fra venstre og banket inn 4–1, mens Håkon Dahlbom signerte den siste scoringen.
Det er mange gode unggutter i MFK for tiden. I går viste i hvert fall Amin Azgar, Amund Grøvle og Lars Herbert Nordgård prov på at de har noe på gang. Også Mike Dumbaya gjorde mye fint.

Sist endret: 07. Februar 2003 21:45