Bernier joue aujourd'hui...

Discussion concernant tout ce qui touche de près ou de loin le porte-drapeau du soccer québécois ainsi que la Major League Soccer
Avatar de l’utilisateur
François
Champion national
Champion national
Messages : 4961
Inscription : 28 janvier 2003 1:00
Club préféré : Real Madrid
Localisation : Laval

Bernier joue aujourd'hui...

Message par François »

Il sera du match contre Kvik à 18:30 (heure de Suède aujourd'hui).
On devrait avoir des nouvelles plus tard sur sa performance...


Avatar de l’utilisateur
François
Champion national
Champion national
Messages : 4961
Inscription : 28 janvier 2003 1:00
Club préféré : Real Madrid
Localisation : Laval

défaite de Moss 2-1 aujourd'hui

Message par François »

pas de nouvelle sur Bernier...à suivre.


Daniel
Champion continental
Champion continental
Messages : 8905
Inscription : 28 janvier 2003 20:10
Place dans le stade : Kop [132]
Localisation : Kop [Section 132], Plateau

Re: Bernier joue aujourd'hui...

Message par Daniel »

François a écrit :Il sera du match contre Kvik à 18:30 (heure de Suède aujourd'hui).
Pas plutot heure de Norvege?


Avatar de l’utilisateur
François
Champion national
Champion national
Messages : 4961
Inscription : 28 janvier 2003 1:00
Club préféré : Real Madrid
Localisation : Laval

MOSS

Message par François »

le match était à 12h30 heure de Montréal...
Moss a perdu 2-1...


Avatar de l’utilisateur
François
Champion national
Champion national
Messages : 4961
Inscription : 28 janvier 2003 1:00
Club préféré : Real Madrid
Localisation : Laval

Patrice Bernier

Message par François »

Voici des nouvelles d'un ami à Moss:



Ok, back again!
Patrice Played the whole game, against Kvik/Halden today. It turned out to be a pretty strange friendly-game, because it started 30 min. late, and therefore was cut down to a first half of 42 min. 5 min.break and a second half of only 37 min., due to others who also had reserved time for practice in the arena. The Moss team was crowded with reserves, and the quality of the match was rather poor. Anyway, Patrice, in my opinion, showed proof of good offensive skills. He played on the midfield, as a link between the two forwards and the rest of Moss' midfield. He did not score any goals, but had a couple of nice opportunities, basicly assisted by himself. He also assisted, and fed the forwards with a couple of great passes that brought them in really good scoring-positions. He was creative, ambitious and unselfish in his style. I also thought he work hard when the team lost the ball, to get control in defence. What he obviously isn't so good at, is ball-winning and tackle-so-the-bones-rattle fighting. Which was the strenght of our former midfield star. I looked at Patrice as he was walking towards the dressing room after the match, and he was shaking his head and seemed unhappy with his performance. In my opinion he did allright, but I am not 100% convinced that he will be offered a contract with Moss. But he has one more chance to prove himself worthy of the club-colours. I belive he is to play on friday, when we meet division-colleague Ørn-Horten. More news then, ok? Cheers from the "pigfarmer".


Avatar de l’utilisateur
François
Champion national
Champion national
Messages : 4961
Inscription : 28 janvier 2003 1:00
Club préféré : Real Madrid
Localisation : Laval

article sur le match d'hier...

Message par François »

Un Bravo à Bernier!!!

http://www.moss-avis.no/apps/pbcs.dll/a ... r=70036062

Overbeviste ikke


(MFK–Kvik Halden 1–2) Nordlendingen Thomas Breivik er i Moss for å vise Rune Tangen at han er god nok til å bli kråke. Mot Kvik i går flakset både han og resten av laget som skadeskutte ravner.
MAGNE HENRIKSEN GEIR HANSEN (foto)

ØSTFOLDHALLEN: – Vi kunne like godt vært igjen hjemme i Moss, for dette var flaut, sier trener Rune Tangen lettere brydd til Moss Avis umiddelbart etter kampslutt.
Hans tidligere elitegutter har nettopp sett seg slått av 2. divisjonslaget Kvik Halden. Laget som trenes av de to mossingene Roar Breivik og Bjørn Tore Karlsen.


Vil bli mossing
Thomas Breivik trente for første gang med Moss i går og ble kastet til løvene allerede andre dagen i østfoldbyen. Han bar preg av nervøsitet og fikk aldri vist verken trener Tangen eller sine medspillere hva han er god for.
– Jeg følte at det gikk svært tungt i dag, beina er som bly og dette preget meg nok mot slutten av kampen, sa han minutter etter kampslutt. Han ble plassert på høyre back fra start og kom ved noen anledninger seg rundt på kanten og fikk lagt inn, men serveringene ble for upresise.
– Jeg synes at jeg fikk vist noen offensive kvaliteter i dag, men skulle gjerne vist mer, legger han til.
Rune Tangen er enig, men hevder at han på dette grunnlaget ikke kan ta noe stilling til om Breivik er en mann for Moss.
– Han er med forover og viser at han vil, men må bevise mer, forklarer han.


Skadeskutte kråker
Moss kom til Østfoldhallen uten noen av sine faste eller nyinnkjøpte spisser. Simen Brenne og Rob Friend er på sine lands respektive landslagssamlinger og Håvard Sakariassen er ute med skade.
Dette ga ungguttene Per Kristian Fylling og Anders Askheim en gylden mulighet. Askheim tok best vare på den og laget også Moss sitt eneste mål etter vidunderlig forarbeid av Gard Kristiansen på venstresiden.
– Vi bærer nok savnet av spissene våre i dag. Skulle gjerne hatt mer skuddkraft forover, medgir Jon Eirik Ødegaard fra sidelinja etter at han et stykke ut i andre omgang måtte ut med vond achilles.


Bravo Bernier
Selv om Rune Tangen synes spillerne burde løpt og ikke trasket tilbake i forsvar i andre omgang hadde han igjen mye positivt å si om Patrice Bernier.
Bernier hadde plassen offensivt i lagets diamantformasjon på midtbanen i går kveld, og viste igjen at han trives akkurat der. Mot Ørn Horten på fredag vil han få prøve seg på Anders Juliussens defensive plass.
– Patrice er svært god offensivt. Han har krystallblikk for spillet og er veldig pasningssikker. I dag jobber han også bedre hjemover på banen og det skal han få gjøre mer av på fredag, sier Tangen.
Akkurat nå ligger det meste til rette for at Bernier signerer kontrakt med Moss. Han og klubben er enige om den personlige avtalen og avgjørelsen ligger nå i Rune Tangens hender.

Sist endret: 11. Februar 2003 22:04


Image


Répondre Sujet précédentSujet suivant