----------------------------------------------------------
http://www.vskfotboll.nu/index.php?fot=nyh&newsno=461

Adam Braz uttagen till det Kanadensiska OS-landslaget!
Blir borta mellan 1-11:e september och missar matchen mot BK Forward.
Adam Braz åker på en tio dagar lång landslagssamling där två kvalmatcher står på programmet. Den sjunde och den tionde september möter Kanadas OS-landslag, som är det samma som U-23 landslaget, US Virgin Islands i ett dubbelmöte. Virgin Islands, (Jungfruöarna) är en liten ögrupp i Västindien och är en blandning av självständiga och koloniserade stater. US Virgin Islands har ca 111 000 invånare och tillhör USA och var faktiskt en gång i tiden en Dansk koloni!
Bilden: Adam Braz i den Kanadensiska landslagströjan.
Hur ser du på era chanser att kvalificera er till Aten-OS 2004?
-Det ser ganska bra ut. Vi har ett starkt lag där många duktiga spelare finns att tillgå för tillfället.
Om du jämför landslaget med VSK, vad är skillnaden?
-Det är svårt att jämföra. Spelarna i klubblaget träffar man och tränar tillsammans med nästan varje dag och alla kan sina roller. I landslaget hinner man aldrig riktigt spela ihop sig på samma sätt, men samtidigt finns det en rad väldigt individuellt skickliga spelare i vårt landslag så det går kanske jämt upp.
Hur har säsongen varit hittills?
-Jag trivs väldigt bra i Västerås och har fått mycket speltid. Jag känner att jag utvecklas som fotbollsspelare hela tiden. Patric och Lillis är duktiga fotbollsspelare och jag tycker vi förstår varandra bra i backlinjen, vi är dock inte helt nöjda med att släppa in tre mål som vi gjorde senast mot Boden. Annars tycker jag vi har en gynnsam position inför den avslutande tredjedelen av säsongen och jag ser verkligen fram emot matchen mot Häcken på söndag. Det blir en toppmatch, ska bli riktigt kul och spännande. Vi ska ta en match i taget så får vi se hur långt det räcker, vi siktar mot toppen.
VSK fotboll wishes of course Adam the best of luck in the forthcoming campaign.
Johan Dahlberg